A változás te magad légy!

2015/02/03. - írta: Független Én

szobor_arc_fekvo.JPGSzeretném elmondani, vajon jó-e, ha beszélsz azzal a barátoddal, aki eltemette egy szerettét. Én átmentem ezen. Ne lepődj meg, ha kicsit távolról kezdem.

Amikor olvastam Steve Andreas könyvét, akkor ugyan értettem, hogyan lehet változni, hogyan lehet jobbá válni, de mindaz, amit az író tanácsol, csak apró lépésekben mehet végbe. Csakis tudatosan.

Most már másképp tudom. A tragédia az, ami gyökeresen és azonnal megváltoztatja az embert. Minden átértékelődik. Lehull a maszk. Nem akarsz már megfelelni az elvárásoknak. Olyan, mint amiről Polcz Alaine írásában olvastam a haldokló emberekről. Megszépültek. Mert nem hordtak többé álarcot.

Beszéljetek bátran hozzám!” - ezt mondom itt is barátaimnak.

Minden hajnalban kérem a Jóistent, hogy adjon erőt átvészelni a napot. És kapok. Kapok általatok. Tőletek, akik írtok nekem.

Rám is jellemző volt, ha elment közülünk egy ismerős hozzátartozója, nem mondtam semmit a szenvedőnek. Mert azt gondoltam, mit számít ilyenkor egy „Őszinte részvétem.". Azzal nem lehet enyhíteni a fájdalmat. Meg egyébként is. Mit mondjak? Hogyan mondjam? Hogyan nézzek rá? Hát a változás immár én magam vagyok. Mert minden egyes szó, amit Tőletek kapok, még egy kis szívecske, vagy egy síró smiley is jó. Erőt adó. Erőt ad, mert egy leheletnyit elvisz a fájdalmunkból. Jó, hogy nem egyedül kell megbirkózni a sorsfeladattal. Már nem fogok sohasem arra gondolni, hogy nem segít egy szó, egy ölelés szavak nélkül. Mert minden együtt érző gondolat igenis levesz a lelki teherből. Nem engedhetjük, hogy az érzéketlen világ felfaljon és bekebelezzen minket. Te, aki még most hasonlóképp gondolkozol, mint ahogyan én is tettem, ne tétovázz majd odalépni a szenvedőhöz, ha elveszített valakit! Lépj és ne gondolkozz azon mint mondj! Tudni fogod.

Szerző: Weitz Teréz                  További írások a szerzőtől: www.karrierkod.hu

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://engeddel.blog.hu/api/trackback/id/tr487079523

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása